Coaching Skuteczną Metodą Motywowania Pracowników - Szkolenie
CeleCelem warsztatów jest dostarczenie uczestnikom wiedzy psychologicznej i socjologicznej niezbędnej w zrozumieniu stosunków międzyludzkich, poznaniu własnych predyspozycji i umiejętności kierowniczych, wskazanie metod i technik motywowania pracowników ze szczególnym uwzględnieniem coachingu.
Profil słuchacza / wymogiSzkolenie skierowane jest do osób zajmujących stanowiska kierownicze, menedżerskie, liderów, brygadzistów, które chcą rozwinąć swoje kompetencje w zakresie coachingu pracowników oraz poszerzyć świadomość w obszarze własnej motywacji, by w ten sposób sprzyjać osiąganiu zawodowych celów.
Szczegółowe informacjeLiczba godzin dydaktycznych: 16 - 2 dni
Program szkolenia:
1. Coaching - metodą wspierania podwładnych w ich pracy zawodowej
Coaching - współczesną metodą kierowania zespołem
Umiejętności społeczne wykorzystywane w coachingu
Co daje wspieranie pracowników działu sprzedaży?
Coaching metodą motywowania
2. Diagnoza umiejętności coach`a
Styl instruktora (praca z niedoświadczonym podwładnym)
Styl obserwatora (praca z osobą o długim doświadczeniu)
Samoocena kompetencji jako trenera
3. Proces uczenia się jednostki
Diagnoza stylu uczenia się
Cykl uczenia się
Czynniki ograniczające skuteczność uczenia się
4. Komunikacja interpersonalna w coachingu
Diagnoza stylu komunikowania się
Techniki efektywnej komunikacji
Techniki skutecznego motywowania
Techniki monitorowania pracy podwładnych
Zasady skutecznej oceny osiąganych wyników pracy
5. Diagnoza przygotowania pracowników
Dobór stylu kierowania do umiejętności i przygotowania pracownika
Rozpoznawanie indywidualnych stylów pracy pracowników
Poznanie umiejętności planowania i organizowania pracy podwładnych
6. Etapy coachingu
Analiza sytuacji przed podjęciem coachingu
Określanie celów i planów w procesie cochingu
Organizacja sesji coachingowej
Interakcja coachingowa
Ocena efektów zastosowania coachingu
7. Techniki stosowane w coachingu
Sprzężenie zwrotne (udzielane i przyjmowane informacji)
Myślenie systemowe
Efektywne stawianie pytań
Metoda GROW (WZRASTANIE)
Techniki motywacyjne
8. Psychologiczne bariery w coachingu
Blokady szkoleniowe coach’a i ich omijanie
Niechęć pracowników do bycia szkolonym i sposoby jej przezwyciężania
Metody prowadzenia zajęć:
Mini wykłady wprowadzające poszczególne zagadnienia
Testy pozwalające na diagnozę niezbędnych umiejętności uczestników
Opracowywanie programu coachingu jako techniki skutecznego motywowania