Coaching jako metoda Zarządzania i Wspierania Rozwoju Pracowników - Szkolenie
Szczegółowe informacjeProgram szkolenia
1. Czym jest coaching?
Wprowadzenie w tematykę/ideę coachingu
Wyjaśnienie znaczenia coachingu
Wzmocnienie zrozumienia coachingu efektywnego
Wiedza-umiejętności-postawa i co z tego wynika dla zarządzania poprzez coaching
2. Budowanie postawy coacha
Zrozumienie zasad etyki coachingu i zachowań/profesjonalnych standardów oraz umiejętność należytego podążania za nimi we wszystkich sytuacjach związanych z coachingiem
Budowanie porozumienia w coachingu - umiejętność zrozumienia elementów wymaganych w określonych interakcjach w coachingu oraz umiejętność osiągnięcia porozumienia z coachowanym:
- szacunek dla odmienności,
- sposoby zbierania informacji (obserwacja, słuchanie),
- odkrywanie systemu wartości coachowanego,
- werbalizowanie problemów i przekazywanie informacji zwrotnej we właściwej formie i w odpowiednim czasie.
Cechy/kompetencje/umiejętności coacha i co z tego wynika dla pracy poprzez coaching
Tworzenie spontanicznej relacji z coachowanym z wykorzystaniem stylu otwartości, elastyczności
i pewności
3. Etapy coachingu
Identyfikacja poziomu skuteczności i profesjonalizmu (mocnych i słabych stron) pracowników
Planowanie rozwoju wybranych umiejętności/kompetencji pracowników
Wdrażanie metod doskonalących umiejętności/kompetencje pracowników
Ocena postępów.
4. Charakterystyka aktywnego coachingu
Wzajemność i interakcja
Konkrety
Logika
Szacunek
5. Ocena Twoich predyspozycji jako coacha. Umiejętności coacha w praktyc e
MINI ASSESSMENT oceniający predyspozycje w obszarze zarządzania zespołem pracowników poprzez coaching ze szczególnym naciskiem na właściwą komunikację:
- język rozwiązań,
- rozumienie procesów kodowania i wydobywania informacji,
- sztuka zadawania pytań,
- umiejętność elastycznego dostosowywania sposobów pracy do coachowanego.
6. Etapy realizowania coachingu
Nawiązanie kontaktu z coachowanym. Współtworzenie relacji
Umiejętność tworzenia bezpieczeństwa i atmosfery wsparcia, wzajemnego szacunku i poczucia zaufania w relacji z coachowanym
Praca: przed spotkaniem - superwizja-po spotkaniu
7. Skuteczne komunikowanie
Aktywne słuchanie
Stanowcze zadawanie pytań
Komunikacja bezpośrednia
8. Ułatwianie przyswajania - orientacja na efekty
Kreowanie świadomości
Wytyczanie działań
Planowanie i wyznaczanie celów
Indywidualny plan coachingu
Zarządzanie rozwojem oraz odpowiedzialność
Harmonogram szkolenia 2 dni szkoleniowe - 16 godzin