Coaching Jako Metoda Rozwoju Pracowników - Szkolenie
CeleWarsztaty z coachingu poświęcone są doskonaleniu kompetencji uczestników
w zakresie wspierania pracowników w dokonywaniu zmian w taki sposób, aby znacząco i trwale poprawili swoją efektywność i w pełni realizowali swój potencjał.
Szczegółowe informacjeKorzyści z uczestnictwa w szkoleniu: W ramach szkolenia uczestnicy:
- dowiedzą się, jaką przewagę ma coaching w odniesieniu do innych stosowanych metod rozwojowych
w organizacjach,
- poznają zasady i przebieg procesu coachingowego
- dowiedzą się, jak pomagać klientom wewnętrznym i podwładnym w formułowaniu celów
- nauczą się, jak formułować efektywne i precyzyjne pytania, które mogą doprowadzić
do zmiany w sposobie myślenia i w efekcie działania klienta/podwładnego,
- będą mieli możliwość praktycznego przećwiczenia procesu w roli coacha i klienta.
Program:
1. Czym jest, a czym nie jest coaching.
Definicje, cele i rodzaje coachingu.
Coaching a trening, mentoring, terapia, doradztwo, consulting - różnice.
Kiedy stosować coaching?
Korzyści z coachingu dla pracowników i organizacji.
2. Kontrakt w coachingu.
Podział ról: sponsor, klient, coach.
O co warto zadbać na początku procesu?
3. Przebieg procesu coachingowego. 4. Praca z celami w coachingu:
Przeramowanie problemu w cel.
Kryteria dobrze sformułowanego celu.
Identyfikacja wartości stojących za celami.
Cele firmy, cele biznesowe a cele indywidualne klienta.
5. Budowanie zaufania w procesie coachingowym:
Dobry kontakt i dostrojenie.
Różne poziomy słuchania.
Jak udzielać informacji zwrotnej?
Błędy, które mogą prowadzić do załamania kontaktu.
6.Specyficzny język coachingu:
Efektywne i najbardziej użyteczne pytania.
Używanie języka klienta.
Precyzyjny i zwięzły język.
Pułapki językowe i jak ich uniknąć.
7. Przebieg rozmowy coachingowej według techniki GROW.
8. Standardy etyczne w coachingu.