Celem zajęć jest zdobycie umiejętności takiego działania aby zachęcić klienta do stałej współpracy, aby zadowolić nawet najtrudniejszych klientów oraz poprawić własną relację z klientem.
DLA KOGO
Szkolenie przeznaczone dla wszystkich osób mających kontakt z klientem, głównie pracowników działów obsługi klienta, liderów zespołów, handlowców, asystentów działów handlowych, pracowników zatrudnionych obsłudze klientów.
KORZYŚCI
- Wysoka jakość
zajęcia prowadzą trenerzy posiadający przygotowanie i doświadczenie dydaktyczne w zakresie wykorzystywania aktywnych metod doskonalenia kompetencji. Kadra nastawiona jest przede wszystkim na przekazywanie wiedzy praktycznej, co ma decydujący wpływ na efektywność realizowanych szkoleń.
- Praktyczna forma
szkolenie ma formę treningu umiejętności - podstawowe treści przekazywane są w formie prezentacji przez trenera, następnie uczestnicy wykonują ćwiczenia i zadania praktyczne, biorą udział w symulacjach i dyskusjach moderowanych, rozwiązują testy kompetencyjne, analizują przypadki rzeczywiste oraz dydaktyczne. Każde ćwiczenie podlega analizie i omówieniu (przez grupę oraz trenera) - uczestnicy otrzymują w ten sposób informację zwrotną. Duże doświadczenie dydaktyczne naszych trenerów gwarantuje bardzo efektywne wykorzystanie czasu przeznaczonego na szkolenie.
- Wzajemna wymiana doświadczeń
pomiędzy uczestnikami szkolenia, co pozwoli na weryfikację i doskonalenie umiejętności
- Konsultacje z trenerem
- Certyfikat ukończenia szkolenia.
PROGRAM RAMOWY
- Rzeczywiste motywacje klienta
- Zrozumieć tok rozumowania klienta
- Odkryć, co motywuje klienta do podejmowania decyzji
- Docierać do odczuć klienta
- Określić, co może hamować klienta - obawy klienta
- Przyjmować postawy, które zwiększają wzajemne zadowolenie ze współpracy
- Uwzględniać swoje motywacje osobiste
- Wykorzystać emocje obecne w relacji z klientem
- Zaangażować się w pełni w relację z klientem
- Utrzymywać trwałe relacje z klientem
- Wzbudzić zaufanie klienta
- Sprostać oczekiwaniom klientów wymagających
- Przemienić klientów trudnych w klientów stałych
- Pielęgnować relację ze stałym klientem
- Zapewnić klienta o swoim zaangażowaniu i niezawodności
- Unikać klasycznych błędów w relacji z klientem
- Wprowadzać nowości w podejściu do zastrzeżeń klienta
- Zwiększyć dynamikę relacji z klientem
- Postawić na swoje mocne strony
- Przekształcić swoje słabsze strony w ścieżki rozwoju
- Uściślić swój osobisty plan działania
- Praktyczne metody pozyskiwania lojalności
- Budowanie lojalności poprzez obecność w terenie
- Budowanie lojalności poprzez ofertę: promocje, specjalne taryfy, produkty i usługi
- Budowanie lojalności poprzez gamę usług: np. klub stałego klienta "Magiczne" momenty w relacjach z klientem
- Inne narzędzia służące budowaniu lojalności: marketing bezpośredni, newsletter, mailing, marketing telefoniczny, dzień otwarty...