Budowanie i Zarządzanie Zespołem Projektowym - Szkolenie

Więcej informacji

Budowanie i Zarządzanie Zespołem Projektowym - Szkolenie

  • Szczegółowe informacje
    Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z zasadami budowania i przewodzenia zespołom projektowym dzięki skutecznej komunikacji. Uczestnicy poznają nowoczesne podejście do komunikacji wewnątrz firmy, rozwiną umiejętności komunikowania się, przyswoją sobie podstawowe techniki skutecznej komunikacji motywowania ludzi.
    DLA KOGO
    Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów wszystkich szczebli zarządzania oraz kierowników projektów, zespołów projektowych. Szefów różnych szczebli chcących polepszyć skuteczność podległych im grup pracowników.

    KORZYŚCI
    • Wysoka jakość
      zajęcia prowadzą trenerzy posiadający przygotowanie i doświadczenie dydaktyczne w zakresie wykorzystywania aktywnych metod doskonalenia kompetencji. Kadra nastawiona jest przede wszystkim na przekazywanie wiedzy praktycznej, co ma decydujący wpływ na efektywność realizowanych szkoleń.
    • Praktyczna forma
      szkolenie ma formę treningu umiejętności - podstawowe treści przekazywane są w formie prezentacji przez trenera, następnie uczestnicy wykonują ćwiczenia i zadania praktyczne, biorą udział w symulacjach i dyskusjach moderowanych, rozwiązują testy kompetencyjne, analizują przypadki rzeczywiste oraz dydaktyczne. Każde ćwiczenie podlega analizie i omówieniu (przez grupę oraz trenera) - uczestnicy otrzymują w ten sposób informację zwrotną. Duże doświadczenie dydaktyczne naszych trenerów gwarantuje bardzo efektywne wykorzystanie czasu przeznaczonego na szkolenie.
    • Wzajemna wymiana doświadczeń
      pomiędzy uczestnikami szkolenia, co pozwoli na weryfikację i doskonalenie umiejętności
    • Konsultacje z trenerem
    • Certyfikat ukończenia szkolenia.
    PROGRAM RAMOWY
    1. Przewodzenie i kierowanie
      • Czym jest przywództwo? Różnice między przewodzeniem i kierowaniem
      • Identyfikacja rożnych stylów przywódczych i ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych
    2. Przewodzenie skutecznym zespołom
      • Co to jest zespół?
      • Etapy rozwoju zespołu: formowanie, szturmowanie, normowanie, działanie, rozwiązanie
      • Przewodzenie i prowadzenie skutecznych, produktywnych zespołów
      • Ocena postępów zespołu i udzielanie ewentualnych wskazówek członkom zespołu
    3. Kreowanie więzi
      • Jak indywidualne różnice wpływają na możliwość powodzenia
      • Ustalenie własnych schematów motywacyjnych za pomocą kwestionariusza
      • Strength Deployment Inventory (SDI)
      • Jak zrozumienie schematów motywacyjnych może ułatwić wywieranie wpływu Wykorzystanie zrozumienia indywidualnych różnic do skuteczniejszego zarządzania konfliktami
    4. Etyka i przywództwo
      • Definicja etyki oraz związek między etyką i zaufaniem
      • Rola etycznego postępowania i przywództwa
      • Różnica między własnymi normami etycznymi a normami organizacji
    5. Negocjowanie w sytuacji konfliktu
      • Główne źródła konfliktów w zespołach projektowych
      • Pięć sposobów reagowania na konflikty
      • Różnica pomiędzy negocjacjami konkurencyjnymi i partnerskimi
      • Konflikt: jak może przebiegać oraz jak przystąpić do jego rozwiązania
      • Źródła wiedzy wykorzystywane w typowej organizacji
      • Jak zaplanować i przeprowadzić negocjacje partnerskie
    6. Kierowanie zmianami
      • Twoja rola w zmieniającej się organizacji
      • Przewidywalne etapy przystosowania się do zmian
      • Strategie przywódcze odpowiednie dla każdego z etapów
      • Przygotowanie planu zarządzania zmianami
Więcej informacji

Inne informacje związane z rozwój kardy kierowniczej