1. Sporządzenie bilansu - wycena poszczególnych pozycji aktywów i pasywów
w świetle zmian ustawy o rachunkowości, w tym: różnice kursowe, rozliczenia
międzyokresowe kosztów i przychodów. Tworzenie rezerw w bilansie.
2. Sporządzenie rachunku wyników. Przychody i koszty oraz sposób ich prezentacji
– rachunek zysków i strat przy wykorzystaniu wariantu kalkulacyjnego oraz
porównawczego - najczęstsze błędy.
3. Sporządzenie rachunku przepływów pieniężnych - charakterystyczne problemy
związane z prawidłowym wypełnieniem tego sprawozdania.
4. Sporządzenie zestawienia zmian w kapitale własnym z uwzględnieniem zmian
w ustawie o rachunkowości.
5. Sporządzenie dodatkowych informacji i objaśnień wymaganych znowelizowaną
ustawą o rachunkowości.
6. Przygotowanie ksiąg rachunkowych do badania przez biegłego rewidenta.
7. Zasady i tryb sporządzania, badania, zatwierdzania oraz publikowania
sprawozdań finansowych.