Badania Marketingowe i Analizy Marketingowe – Punkt Wyjścia dla Skutecznych Działań Marketingowych - Szkolenie

Więcej informacji

Badania Marketingowe i Analizy Marketingowe – Punkt Wyjścia dla Skutecznych Działań Marketingowych - Szkolenie

  • Szczegółowe informacje Cel szkolenia
    Zapoznanie uczestników z koncepcją analitycznego i badawczego podejścia do marketingu (z uwzględnieniem metod analizy różnych obszarów działania firmy),
    a także uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania i realizacji badań marketingowych z wykorzystaniem różnych metod i technik badawczych (odpowiednio dobranych do danego obszaru / problemu), wraz ze współpracą z firmą badawczą.

    Uczestnicy
    Dla pracowników małych i średnich przedsiębiorstw - przede wszystkim specjalistów z obszaru marketingu, a także wszystkich, którzy są zainteresowani tematyką badań i analiz marketingowych.
    Program
    1. Zaczynamy od założeń - orientacja marketingowa firmy, strategia i cele marketingowe firmy

    2. Analiza sytuacji firmy - podstawa planowanych działań 
    • Otoczenie firmy
    • Analiza konkurencji
    • Analiza potencjału i pozycji firmy
    3. Krok dalej, czyli ocena wyników
    • Identyfikacja problemów
    • Określenie zapotrzebowania na informacje i dostępności źródeł informacji
    • Projektowanie rozwiązań
    4. Przechodzimy do sedna, czyli projektowanie i realizacja badań marketingowych
    • Przebieg procesu badawczego
    • Metody i narzędzia badawcze
    • Prezentacja i wykorzystanie wyników badania
    5. Na zakończenie - cechy dobrego badania, czyli czego unikać (dobre i złe przykłady z rynku)
    Metody

    Mini wykład z prezentacją, dyskusje moderowane, ćwiczenia (indywidualne, w parach i w małych grupach), analiza studium przypadków, symulacje, filmy.

     
Więcej informacji

Inne informacje związane z marketing

  • Zarządzanie i Planowanie Marketingowe - Kurs

  • Centrum: Polski Uniwersytet Wirtualny
  • Więcej informacji
  • Komunikacja Marketingowa w Biznesie - Kurs

  • Centrum: Polski Uniwersytet Wirtualny
  • Więcej informacji
  • Marka jako Element Komunikacji Marketingowej - Kurs

  • Centrum: Polski Uniwersytet Wirtualny
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe-Marketing i Komunikacja w Biznesie Międzynarodowym

  • Centrum: WSH-Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe-Marketing i Sprzedaż

  • Centrum: WSH-Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu
  • Więcej informacji
  • Studia II Stopnia-Marketing i Komunikacja w Biznesie

  • Centrum: WSH-Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe-Nowoczesny Marketing

  • Centrum: WSB-Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
  • Więcej informacji