Cel szkolenia
Zapoznanie uczestników z koncepcją analitycznego i badawczego podejścia do marketingu (z uwzględnieniem metod analizy różnych obszarów działania firmy),
a także uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania i realizacji badań marketingowych z wykorzystaniem różnych metod i technik badawczych (odpowiednio dobranych do danego obszaru / problemu), wraz ze współpracą z firmą badawczą.
Uczestnicy
Dla pracowników małych i średnich przedsiębiorstw - przede wszystkim specjalistów z obszaru marketingu, a także wszystkich, którzy są zainteresowani tematyką badań i analiz marketingowych.
Program
1. Zaczynamy od założeń - orientacja marketingowa firmy, strategia i cele marketingowe firmy
2. Analiza sytuacji firmy - podstawa planowanych działań
- Otoczenie firmy
- Analiza konkurencji
- Analiza potencjału i pozycji firmy
3. Krok dalej, czyli ocena wyników
- Identyfikacja problemów
- Określenie zapotrzebowania na informacje i dostępności źródeł informacji
- Projektowanie rozwiązań
4. Przechodzimy do sedna, czyli projektowanie i realizacja badań marketingowych
- Przebieg procesu badawczego
- Metody i narzędzia badawcze
- Prezentacja i wykorzystanie wyników badania
5. Na zakończenie - cechy dobrego badania, czyli czego unikać (dobre i złe przykłady z rynku)
Metody
Mini wykład z prezentacją, dyskusje moderowane, ćwiczenia (indywidualne, w parach i w małych grupach), analiza studium przypadków, symulacje, filmy.