ATL, BTL – Planowanie Skutecznych Działań Marketingowych
Profil słuchacza / wymogiWszyscy zainteresowani zwiększeniem sprzedaży i prowadzeniem kampanii wizerunkowych i reklamowych, w szczególności specjaliści związani z działalnością marketingową, kadra zarządzająca.
Szczegółowe informacjeI. Działania ATL
1. ATL
* standardowe działania reklamowe (tv, radio, prasa, outdoor, internet)
* sponsoring
* product placement
* strategia użycia mediów
2. Media – ogólna charakterystyka (media mix)
* Telewizja (reklama spotowa, sponsoring programu, product placement)
* Radio (reklama spotowa, sponsoring programu, audycje radiowe)
* Prasa (reklamy modułowe, tekst promocyjny, sponsoring)
* Outdoor (charakterystyka nośników)
* Internet (rodzaje reklam internetowych)
4. Planowanie kampanii (efektywność działań)
II. Działania BTL
1. BTL
* formy i ich charakterystyka
* POS
III. Przygotowanie i wykorzystanie innych elementów wspierających kampanię
* Promocja (animacje sprzedaży, sampling, konkursy, loterie, promocje krzyżowe, programy lojalnościowe, programy promocyjne, kluby konsumenckie, tajemniczy klient, door to door, merchandising)
* Event
* Działania PR
IV. Zasady współpracy z agencjami reklamowymi i domami mediowymi
1. Proces przetargowy (tworzenie briefu – ćwiczenia)