Asertywność w Zarządzaniu - Szkolenie

Więcej informacji

Asertywność w Zarządzaniu - Szkolenie

  • Szczegółowe informacje Asertywność to posiadanie i wyrażanie własnego zdania. To bezpośrednie wyrażanie emocji i postaw w granicach nie naruszających praw i psychicznego terytorium innych osób. Jest to umiejętność nabyta. Zachowanie asertywne to umiejętność, dzięki której ludzie otwarcie wyrażają swoje myśli, preferencje, uczucia, przekonania, poglądy, wartości, bez odczuwania wewnętrznego dyskomfortu i nie lekceważąc rozmówców. W dobie wzrastającej konkurencyjności na rynku coraz częściej o sukcesie bądź porażce zaczynają decydować ludzie. To kapitał ludzki staje się podstawą rynkowego sukcesu przedsiębiorstw, a jedną z jego podstawowych komponent są kompetencje. Asertywność to pojęcie, którego coraz częściej używamy, jako składowej kompetencji niezbędnych w zarządzaniu.

    Przyswojenie wiedzy i umiejętności w obszarach: pojęcia asertywność, kształtowania asertywnych postaw, diagnozowania  asertywności, asertywna odmowa, asertywna konfrontacja, asertywne reagowanie na krytykę, asertywne wyrażanie oczekiwań, asertywność w organizacji, wywieranie wrażenia na innych, wywieranie wpływu w organizacji.

    Adresaci szkolenia
    • osoby, które chciałyby ukształtować u siebie asertywne postawy
    • osoby asertywne, które chciałyby udoskonalić swój warsztat
    • osoby, które pracują z asertywnymi przełożonymi i chciałby udoskonalić sposoby radzenia sobie w różnych sytuacjach organizacyjnych.

    Program szkolenia
    MODUŁ I - ASERTYWNOŚĆ:

    1. Asertywności i jej praktyczne zastosowanie (dyskusja z uczestnikami na temat roli kompetencji w organizacji na podstawie materiału teoretycznego)
    2. Osobowość a asertywność (ćwiczenia w parach na podstawie przygotowanego materiału)
    3. Inteligencja emocjonalna i inteligencja społeczna
    4. Asertywność a inteligencja emocjonalna (odkrywanie wzajemnych zależności na podstawie przygotowanych przykładów – praca w zespole)
    5. Asertywność a inteligencja społeczna (odkrywanie wzajemnych zależności na podstawie przygotowanych przykładów – praca w zespole)
    6. Asertywność czy pycha (dyskusja w całej grupie)

    MODUŁ II - DIAGNOZOWANIE ASERTYWNOŚCI I KSZTAŁTOWANIE ASERTYWNEJ POSTAWY

    1. Wykonanie testu na asertywność ( każdy uczestnik wykonuje test )
    2. Asertywna postawa – jak ją rozpoznać
    3. Co wskazuje, że jestem asertywny (ćwiczenie  w parach  z zastosowanie opisu asertywnych postaw)
    4. Świadomość siebie a zwierciadło społeczne( ćwiczenie indywidualne nad uświadamianiem sobie własnego potencjału, a także konfrontacja z opiniami innych wyrażanych anonimowo)
    5. Co utrudnia mi bycie asertywnym (tworzenie w dwuosobowych zespołach koncepcji pracy nad kształtowaniem własnej asertywnej postawy)
    6. Asertywność, a styl kierowania.

    MODUŁ III - ZACHOWANIA ASERTYWNE

    1. Asertywność a komunikacja
    2. Asertywna odmowa
    3. Asertywna konfrontacja przekonań
    4. Asertywne reagowanie na krytykę
    5. Asertywne wyrażanie oczekiwań

    MODUŁ IV - ASERTYWNOŚĆ W ORGANIZACJI

    1. Dlaczego asertywność jest potrzebna w zarządzaniu
    2. Przywileje asertywnych menedżerów (praca zespołowa – wizerunek asertywnego menedżera)
    3. Asertywne wyrażanie krytyki i pochwał (ćwiczenia w parach)
    4. Organizacyjne ograniczenia dla asertywności (praca zespołowa na podstawie przygotowanych materiałów)

    MODUŁ VI - ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI ASERTYWNYCH PRZYDATNYCH W PRACY

    1. Techniki wpływu społecznego
    2. Jak rozpoznawać i dobierać techniki wpływu w zarządzaniu (praca zespołowa na przypadkach )
    3. Autoprezentacja
    4. Techniki wywierania wrażenia (praca zespołowa na przypadkach)
    5. Autoprezentacja pt. Moje mocne i słabe strony w kształtowaniu postaw asertywnych – program działania (prezentacja przygotowana przez każdego uczestnika i zaprezentowana przed całą grupą)
    6. Asertywne prawa (dyskusja w zespole i podsumowanie warsztatu)
    •  Asertywne wyrażanie własnego zdania i opinii
    •  Asertywne wyrażanie odmowy
    •  Asertywne wydawanie poleceń
    •  Reagowanie na wrogość i zachowania inwazyjne
    •  Postawy asertywne w obliczu trudności i konfliktów
Więcej informacji

Inne informacje związane z zarządzanie w biznesie