Więcej informacji
Asertywność - Szkolenie
-
Szczegółowe informacje
Grupa docelowa: 1-12 osób
Uzyskane umiejętności:
- skuteczniejsze realizowanie własnych potrzeb i interesów
- zwiększenie pewności siebie i wiary we własne siły
- lepsze radzenie sobie z agresją i manipulacją ze strony innych
- umiejętność zachowania postawy asertywnej podczas konfliktów i negocjacji biznesowych
- umiejętność asertywnego mówienia i myślenia o sobie
Opis:
Szkolenie wyjaśnia różnicę między asertywnością, agresją i uległością. Szkolenia polegają na praktycznych ćwiczeniach pomagających radzić sobie z negatywnymi ocenami oraz chronić własne terytorium psychologiczne. Uczestnicy uczą się tego jak mówić "nie" w sposób, który nie uraża drugiej osoby a także ćwiczą konstruktywne wyrażanie krytyki. W zakres szkolenia wchodzi nauka krytykowania skoncentrowana na zachowaniach a nie na osobie a także asertywne wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
Program szkolenia Asertywność
1. Odróżnianie zachowań asertywnych od uległych i agresywnych
- Analiza konsekwencji zachowań asertywnych, agresywnych i uległych w różnych sytuacjach
- Asertywność a głos dorosłego, głos dziecka i głos rodzica (mini wykład: analiza transakcyjna E. Berne)
2. Asertywność a myślenie o sobie
- Praca nad poczuciem własnej wartości uczestników: analiza mocnych stron
- Czym jest monolog wewnętrzny i jak nad nim pracować, by myśleć asertywnie
- Ćwiczenia z komunikacji werbalnej i niewerbalnej jeśli chodzi o mówienie o sobie - asertywna autoprezentacja
3. Asertywność w kontaktach z ludźmi
Ćwiczenia:
- wyrażanie próśb i oczekiwań
- krytykowanie
- dawanie i branie
- wyrażanie gniewu/złości
- chwalenie
- odmawianie
- wyrażanie własnych przekonań
- obrona własnych granic
- wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
- czym się różni asertywne zachowanie poza i wewnątrz sfery osobistej
4. Użyteczne techniki do stosowania w różnych sytuacjach:
- zdarta płyta
- asertywne odraczanie
- pytanie
- komunikat ja
5. Zachowanie asertywne z trudnymi partnerami:
Reagowanie na postawę partnera:
- roszczeniową
- poniżającą
- sarkastyczną
- lekceważącą
- wyniosłą
6. Udzielanie informacji zwrotnych uczestnikom oraz sporządzanie indywidualnych planów rozwoju osobistego
7. Metody i techniki wykorzystywane podczas szkolenia
- mini wykład (Power- Point)
- ćwiczenia w grupach
- praca indywidualna
- nagrywanie Video i analiza zachowań
- odgrywanie ról
- dyskusja moderowana
Czas trwania: 16 godzin / 2dni
Więcej informacji
Inne informacje związane z komunikacja w biznesie
Centrum: Wyższa Szkoła Finansów i Informatyki im. prof. Janusza Chechlińskiego
Więcej informacji