Więcej informacji
Analiza Rynku - Kurs
-
Cele
Po zakończeniu kursu uczestnik zdobędzie wiedzę i umiejętności z zakresu:
* gromadzenia i analizowania danych rynkowych,
* wykorzystywania narzędzi analizy rynku do opisu różnych zjawisk rynkowych,
* wykorzystywania mierników statystycznych w zarządzaniu firmą,
* analizowania zjawisk rynkowych w czasie,
* przeprowadzania analiz sezonowości,
* analizowania związków przyczynowo-skutkowych,
* badania rynku w jego przestrzennym aspekcie,
* dokonywania analiz chłonności i pojemności rynku,
* określania udziału rynkowego firmy,
* budowania map strategicznych i macierzy BCG.
-
Profil słuchacza / wymogi
Wszyscy zainteresowani.
-
Szczegółowe informacje
Analiza rynku polega na podejmowaniu działań zmierzających do jak najpełniejszego poznania zjawisk i procesów rynkowych. Jest nieodłącznym elementem podejmowania decyzji o charakterze strategicznym i operatywnym w procesie zarządzania firmą.
Kurs obejmuje zagadnienia związane m.in. z istotą rynku, informacją rynkową, zjawiskami rynkowymi w czasie oraz zjawiskiem sezonowości, związkami przyczynowo-skutkowymi zachodzącymi w organizacji, a także metodami analizy zjawisk przestrzennych. Uczestnik kursu dowie się także, jakie znaczenie ma dla przedsiębiorstwa posiadany wysoki udział rynkowy i dobra pozycja strategiczna firmy.
Program kursu
- Rynek i działające na nim mechanizmy.
- Analiza zjawisk rynkowych w przekroju czasowym.
- Analiza zjawisk rynkowych w przekroju przestrzennym.
Czas trwania: 8 tygodni
Więcej informacji
Inne informacje związane z rynki finansowe
Centrum: Wyższa Szkoła Finansów i Informatyki im. prof. Janusza Chechlińskiego
Więcej informacji
Centrum: Wyższa Szkoła Finansów i Informatyki im. prof. Janusza Chechlińskiego
Więcej informacji
Centrum: Wyższa Szkoła Finansów i Informatyki im. prof. Janusza Chechlińskiego
Więcej informacji