CeleDostarczenie szczegółowych informacji o sposobach analizy firmy oraz interpretacji i wykorzystaniu uzyskanych wyników. W szczególności:
– zaprezentowanie technik diagnostyki finansowej i oceny kondycji firmy oraz
– doskonalenie umiejętności czytania i weryfikacji sprawozdań finansowych.
Profil słuchacza / wymogiSzkolenie skierowane jest do Dyrektorów finansowych , głównych księgowych, specjalistów działów ekonomicznych, menedżerów dla których analiza finansowa jest niezbędna do podejmowania decyzji gospodarczych oraz specjalistów zajmujących się oceną ryzyka kredytowego klientów instytucjonalnych.
Szczegółowe informacjeI. WSTĘP DO ANALIZY FINANSOWEJ
* przedmiot, zakres i metody analizy ekonomicznej
* narzędzia i metody analizy sprawozdań finansowych
II. ANALIZA PRZEDMIOTU DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
* finansowe i pozafinansowe źródła informacji
* analiza otoczenia przedsiębiorstwa
* strategiczna pozycja przedsiębiorstwa
III. ŹRÓDŁA DANYCH DLA ANALIZY FINANSOWEJ I ICH WSTĘPNA ANALIZA
* bilans ' analiza struktury i dynamiki
* rachunek zysków i strat ' analiza struktury i dynamiki, analiza jakości zysków
* zestawienie z przepływów pieniężnych – analiza kierunków przepływów środków
* informacja dodatkowa
* przekształcenie sprawozdań finansowych na potrzeby analizy
IV. METODY ANALIZY PŁYNNOŚCI FINANSOWEJ
* ocena bieżącej płynności finansowej
* analiza pokrycia finansowego
* analiza przepływów pieniężnych
* analiza z wykorzystaniem wskaźników przepływów pieniężnych
V. METODY OCENY WYKORZYSTANIA POSIADANEGO MAJĄTKU
* wskaźniki obrotowości i sprawności działania
* wydajność, produktywność, wyposażenie techniczne
VI. METODY ANALIZY ZYSKOWNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
* analiza przychodów ze sprzedaży i kosztów ich uzyskania
* analiza dźwigni operacyjnej
* analiza wyniku finansowego i rentowności przedsiębiorstwa
* model analizy Du Ponta
VII. METODY ANALIZY ZADŁUŻENIA PRZEDSIĘBIORSTWA
* wskaźnikowa analiza stanu zadłużenia i zdolności jego spłaty
* analiza struktury kapitału (dźwignia finansowa)
* analiza kosztów kapitału
VIII. CAŁOŚCIOWE SPOSOBY ANALIZY FIRMY
*analiza symptomów zagrożenia bankructwem
* szybkie sposoby analizy
* elementy ograniczające wiarygodność klasycznej analizy wskaźnikowe
IX. OCENA POZYCJI Z PUNKTU WIDZENIA WŁAŚCICELA
* EVA – ekonomiczna wartość dodana
* MVA – rynkowa wartość dodana