CeleCelem studiów jest rozwój u słuchaczy umiejętności trenerskich poprzez wyposażenie ich w wiedzę i narzędzia niezbędne do prawidłowego prowadzenia szkoleń. Słuchacze dowiedzą się, jak w sposób twórczy pobudzać grupę do działania, jak skutecznie radzić sobie w trudnych sytuacjach w pracy z grupą oraz w jaki sposób udzielać uczestnikom informacji zwrotnej.
Szczegółowe informacjeKorzyści
Absolwenci studiów będą potrafili zaprojektować szkolenie, które będzie odpowiedzią na potrzeby odbiorców. Słuchacze nabędą umiejętności kontroli dynamiki treningu i utrzymywania zainteresowania uczestników, a także kompetencje umożliwiające zbadanie potrzeb szkoleniowych w przedsiębiorstwach oraz analizę efektywności zrealizowanych szkoleń. Akademia Trenera dostarczy absolwentom wiedzy i umiejętności, które pozwolą na realizację zajęć wysoko ocenianych przez uczestników. Podstawą oceny będzie nie tylko doskonałe przygotowanie trenera i umiejętność diagnozy oczekiwań, ale również profesjonalizm prowadzonych zajęć przejawiający się w metodyce pracy trenerskiej i sztuce prezentacji.
Praktyczny charakter studiów
Zajęcia przygotowują słuchaczy do prowadzenia szkoleń uwzględniających potrzeby i oczekiwania uczestników. Absolwenci studiów nabędą praktyczne umiejętności prowadzenia treningów oraz zdolność dopasowania stosowanych technik do odbiorców szkolenia. Ponadto absolwenci zgromadzą pomysły na gry i ćwiczenia grupowe oraz zdobędą doświadczenie w ich samodzielnym projektowaniu. Studia uczą również, jak przygotować i przedstawić ciekawe, praktyczne prezentacje oraz materiały dydaktyczne. Dzięki zaplanowanym rzeczywistym szkoleniom, prowadzonym przez uczestników studiów w drugim semestrze nauki jako treningi superwizyjne, słuchacze mogą jeszcze w trakcie studiów wykorzystać nabyte umiejętności.
Kadra Kadrę dydaktyczną na studiach stanowią głównie trenerzy z wieloletnim stażem szkoleniowym, doświadczeni w prowadzeniu treningów zarówno dla małego, jak i dużego audytorium. Zatrudnieni do realizacji programu studiów szkoleniowcy to psycholodzy, pedagodzy, konsultanci z firm doradczo-szkoleniowych i praktycy biznesowi, którzy mają stały dostęp do nowoczesnej wiedzy oraz na bieżąco uczestniczą w rzeczywistej praktyce szkoleniowej. Wykładowcy na tym kierunku to m.in.: dr Mariusz Zięba, Paweł Błaszkiewicz, Beata Gralińska, Mirosław Oczkoś, Jarosław Ropiejko, Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski
Trenerzy W ramach studiów oferowane są interaktywne formy zajęć: warsztaty, szkolenia i case studies prowadzone przez doświadczonych trenerów z firm szkoleniowych.
Program
1. Miejsce szkoleń w życiu organizacji (4 godz.)
2. Projektowanie polityki szkoleniowej (10 godz.)
3. Budowanie programu i organizacja szkoleń (8 godz.)
4. Proces grupowy (8 godz.)
5. Nowoczesne metody i techniki szkoleniowe (16 godz.)
6. Projektowanie materiałów szkoleniowych (4 godz.)
7. Sztuka komunikowania się (8 godz.)
8. Trening głosu. Szkoła doskonałego mówcy (8 godz.)
9. Przekraczanie stereotypów w budowaniu efektywnego zespołu (16 godz.)
10. Profesjonalna autoprezentacja i prowadzenie szkoleń (28 godz.)
11. Psychomanipulacja i techniki wywierania wpływu na ludzi (8 godz.)
12. Konflikt, mediacje i negocjacje (8 godz.)
13. Ewaluacja i ocena efektywności szkoleń (10 godz.)
14. Warsztat teatralny (8 godz.)
15. Symulacje sesji szkoleniowych (24 godz.)
16. Coaching w procesie szkolenia (6 godz.)
17. Seminarium dyplomowe (8 godz.)
Szczegółowy program studiów
Forma zaliczenia:
Symulacja szkolenia
Praca dyplomowa
miesiące nauki: 9 liczba godzin: 182 liczba zjazdów: 10
Bankowe w liczbach
Podsumowując działalność 8 Wyższych Szkół Bankowych, możemy z dumą powiedzieć, że mamy:
60 000 studentów i absolwentów
ponad 100 kierunków studiów podyplomowych
5 200 współpracujących firm
około 1 400 wykładowców współpracujących lub zatrudnionych na pierwszym etacie