CeleCel studiów: menedżerskie przygotowanie do pracy i aktywności we współczesnym życiu kulturalnym, w administracji i biznesie, ze szczególnym uwzględnieniem opracowania i realizacji projektów w dziedzinie kultury, zarządzania nimi oraz ich finansowania, jak też nowych możliwości współpracy międzynarodowej w kulturze.
Profil słuchacza / wymogiStudia adresowane są do wszystkich środowisk zaangażowanych w życie kulturalne regionów, miast i wsi, przedstawicieli samorządów, instytucji kulturalnych (domy kultury, biblioteki, teatry, opery, filharmonie, chóry i zespoły artystyczne, muzea, galerie), organizacji pozarządowych, fundacji i mecenasów sztuki oraz osób zainteresowanych rozwijaniem własnych inicjatyw w szeroko rozumianej sferze kultury (twórczość, turystyka, edukacja kulturalna, informatyzacja środowisk itd.), podmiotów gospodarczych związanych z aktywnością na rzecz kultury (wydawnictwa, czasopisma, agencje artystyczne i reklamowe, szkoły językowe itd.).
Szczegółowe informacjeZakres tematyczny studiów:
Wiedza o kulturze i komunikacji:
Obszary i problemy kultury współczesnej
Aktualne formy uczestnictwa w życiu kulturalnym
Techniki twórczego myślenia, działania i komunikacji
Fundacje europejskie oraz sieci inicjatyw kulturalnych
Polityczno-prawne podstawy działalności w sferze kultury:
Integracja europejska a problemy rozwoju regionalnego
Prawo autorskie i pokrewne (umowy), prasowe i reklamy (elementy)
Polityka kulturalna i edukacja w Polsce i Unii Europejskiej
Organizacyjno-prawne podstawy funkcjonowania różnych podmiotów w kulturze
Elementy praktyki administracyjnej, zarządzania i finansowania:
Zarządzanie zadaniami kultury w samorządzie i instytucjach kulturalnych
Ekonomiczne aspekty funkcjonowania różnych podmiotów w kulturze
Reklama, public relations, lobbing i sponsoring w służbie kultury
Podstawy zarządzania projektami w kulturze, ścieżki finansowania