Program
1. PODSTAWY WIEDZY O NAUCZANIU
- specyfika szkoleń z obszaru BHP
- zasady, cele i kontekst uczenia się dorosłych
2. SYLWETKA I ROLA SZKOLENIOWCA
- elementy autoprezentacji i wystąpień publicznych
- rola i zadania szkoleniowca
- radzenie sobie ze stresem
- najczęstsze błędy popełniane przez szkoleniowca a nastawienie i motywacja uczestników
3. KOMUNIKACJA W TRAKCIE SZKOLENIA
- cztery filary komunikacji
- aktywne słuchanie
- model ELM komunikacji perswazyjnej
4. INTERAKTYWNE METODY PRZEKAZYWANIA WIEDZY
- psychologiczne mechanizmy uczenia się
- struktura szkolenia – planowanie
i organizowanie pracy szkoleniowej
- aktywizujące metody prowadzenia zajęć (metody skierowane na zmianę postawy, lodołamacze, energetyzery, studium przypadku, metoda paradoksu, ćwiczenia w grupach i w parach, dyskusja zogniskowana, moderacja i metaplan)
- środki dydaktyczne i przygotowanie sali szkoleniowej wpływają na motywację
i nastawienie uczestników
5. RADZENIE SOBIE Z TRUDNYMI SYTUACJAMI SZKOLENIOWYMI
- trudne sytuacje szkoleniowe
- trudne zachowania uczestników szkolenia.
- podstawowe dyrektywy zachowania w sytuacjach trudnych
- zaawansowane metody i narzędzia radzenia sobie w sytuacjach trudnych