Grupa docelowa
Szkolenie adresowane jest dla osób pełniących funkcję pełnomocników, auditorów wewnętrznych, specjalistów ds. jakości, członków zespołów wdrożeniowych, członków zespołów jakości odpowiedzialnych w firmie za:
- przygotowanie do wdrożenia systemu zarządzania jakością
- wdrażanie systemu zarządzania jakością
- szkolenia pracowników z zasad wdrażanego systemu
- utrzymanie systemu zarządzania jakością
- rozwój i doskonalenie systemu jakości oraz metod doskonalenia jakości,
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest uzyskanie umiejętności w zakresie technik skutecznej komunikacji, uniwersalnych technik negocjacyjnych, języka i zasad skutecznej perswazji, umiejętności wyznaczania celów, ich znaczenia i parametrów w odniesieniu do czasu, zrozumienie istoty motywacji własnej i innych i jej skuteczne aktywowanie oraz zrozumienie i rozwijanie zachowania i postawy asertywnej, wspierającej wyżej opisane umiejętności.
Korzyści dla uczestników
- Poznanie zasad skutecznej komunikacji - polepszenie relacji ze współpracownikami
- Nauka dopasowania swojego stylu komunikacji do rozmówcy i sytuacji oraz celów jakie chce się osiągnąć
- Nauka sposobu mówienia, aby przekaz wywołał oczekiwaną reakcję
- Poznanie tajników języka perswazji i nabranie umiejętności wykorzystywania go w komunikacji interpersonalnej i negocjacjach
- Poznanie sposobów efektywnego organizowania swojego czasu
- Poznanie skutecznych narzędzi wyznaczania celów
- Zdobycie wiedzy z zakresu źródeł i metod motywacji, oraz delegowania zadań
- Poznanie co jest ważne, by informacje, które przekazujesz, rzeczywiście trafiały do odbiorcy.
Program szkolenia
DZIEŃ PIERWSZY: SKUTECZNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
1. Rola komunikowania się czyli nie tylko słowa i aż słowa.
2. Komunikacja interpersonalna
a. Nieświadome wzorce językowe - wywieranie wpływu
b. Iluzoryczne postrzeganie rzeczywistości jako zagrożenie dla komunikacji – technikii przeciwdziałania.
c. Stany emocjonalne a wynik komunikacji - spójność komunikacyjna.
3. Komunikacja w grupie
4. Asertywność w komunikacji
DZIEŃ DRUGI: SKUTECZNE ZARZĄDZANIE CELAMI I SOBĄ W CZASIE
1. Planowanie i rola celu
2. SMART – metoda ustalania celów
3. Zarządzanie sobą w czasie
a. Pożeracze czasu
b. Planowanie dnia pracy
4. Planowanie w czasie
5. Predyspozycje osobiste
6. Narzędzia planowania
DZIEŃ TRZECI: SKUTECZNE PRZYWÓDZTWO
1. Czym jest przywództwo i co czyni z nas liderów
2. Style przywódcze – kim jesteś
3. Budowanie autorytetu
4. Umiejętność delegowania zadań jako warunek poszerzania odpowiedzialności innych pracownikó
5. Podstawowe zasady negocjacyjne oparte na Harwardzkim Projekcie Negocjacyjnym
6. Proces negocjacji – techniki negocjacji
7. Nieświadome wzorce języka perswazji
DZIEŃ CZWARTY: SKUTECZNA MOTYWACJA
1. Zadania lidera – zadania lidera jakości
2. Delegowanie odpowiedzialności jako system zarządzania
3. Delegowanie a motywacja do działania
4. ABC delegowania zadań
5. ABC przekazywania informacji zwrotnej
6. Motywacja a motywowanie – czyli zacznij od siebie
7. Automotywacja
8. Poznanie potrzeb jako podstawa motywacji i motywowania
9. Motywująca niespodzianka